Blog-arkiv

27. december 2013

Koldrøget laks og torsk i weber.

2 kommentarer:

  1. Hej, det ser da rigtig godt.
    Kan du kort beskrive fremgangs måden i webergrillen,

    Kurt. Team Bonnie.

    SvarSlet
  2. Jeg gjorde som følger:
    lavede saltlage 1kg fisk =1 ltr. vand- 80gr. salt og 1 tsk sukker.
    ligger i lage min. 1 døgn.
    tag fiskene op og tør godt af. gerne lad tørre i nogle timer i køleskab.
    ligges på ren rist.
    Staniol på kulrist helt ud til siden, og fyld 5 cm bred og så højt som muligt med fint røgsmuld som SKAL være helt tørt. Fuld åbning i bund og 3/4 åben i top. Jeg tørrede mit smuld på fyret da jeg ikke kunne holde gløden inden da.
    Så røg jeg i ca. 2 døgn konstant.
    Torsken er 100 % iorden og velsmagende , men laksen tog smagen fra grillen fordi det er en fed fisk og det er ikke helt ok, men det var et forsøg. Næste gang torsk igen på weber , men laks og ørred SKAL i ny og neutral rygebeholder som jeg skal ha lavet hurtigst muligt.
    Håber det var noget du kan bruge ,ellers har vi eksperten på området Jens Mærsk som sikkert gerne vil hjælpe og ellers arrangerer han nok rygefremvisning i klubben på et tidspunkt.

    SvarSlet